Razmjena učenika s gimnazijom Hannah-Arendt iz Hasslocha, Njemačka

Ove školske godine 2014./2015., u sklopu projekta razmjene učenika, u uzvratni posjet Hasslochu, u Njemačku, krenulo je 19 učenika i učenica naše škole (12 učenika i učenica iz Nerezina, Malog i Velog Lošinja i 7 učenika i učenica iz Cresa) i 3 profesorice, Daniela Mužić, Laura Ranac i Sonja Pokupec Salković. Iz naše matične škole u projektu su sudjelovali učenici 3.g Dinko Mužić i Leopold Mužić, učenici 3.h Luka Petak, Daria Brozić i Sara Kovačić i učenici 2.g Anamarija Celinić, Tea Banić, Jerko Kušeta, Zala Nikolić, Nika Fazlić, Marija Lena Jensch i Marija Budinić, a iz Područnog odjela u Cresu učenici 3.gc Dorian Brnić i Franka Medarić i učenici 2.gc Matej Salković, Roko Salković, Adam Mišković, Sabino Sepčić i Tamara Babić.
U uzvratni posjet Hasslochu išli smo u vremenu od 18. do 25. travnja 2015. Program je bio vrlo bogat i zahtjevan. Nakon nedjelje koju smo proveli u zabavnom parku Holiday Park u blizini Hasslocha slijedio je posjet Heidelbergu, gdje smo se uspinjačom popeli do Heidelberškog dvorca (Das Heidelberger Schloss) iz 15. stoljeća. Razgledali smo dvorac i u sklopu dvorca posjetili Apothekenmuseum – muzej ljekarni sa zbirkom nekadašnjih ljekarskih posuda, laboratorijskih pomagala, lijekova i medicinskih knjiga i spisa i Veliku bačvu u koju stane oko 200 000 litara. Nakon šetnje vrtom dvorca, odakle se pruža prekrasan pogled na cijeli grad, a posebno na njegov stari dio i na rijeku Neckar koja protječe kroz grad, spustili smo se u stari grad gdje smo na glavnom trgu razgledali vijećnicu, crkvu svetog Duha i kuću «Zum Ritter», jedinu koja je neoštećena prošla ratove 17. stoljeća. Zatim smo se prošetali do starog mosta (Alte Brücke) na rijeci Neckar s kojeg se pruža prekrasan pogled na dvorac i razgledali mnoštvo slikovitih dućana i kafića smještenih u pješačkoj zoni. Idućeg dana na redu je bio Speyer, grad na Rajni s oko 50 000 stanovnika. Tamo smo posjetili romaničku katedralu iz 11. stoljeća koja je uvrštena na listu UNESCO-vih zaštićenih kulturnih spomenika, kriptu u sklopu katedrale u kojoj se nalaze grobovi nekih njemačkih careva i kraljeva, stari dio grada sa svojim Starim vratima i starim živopisnim uskim uličicama i Tehnički muzej, gdje su učenici mogli razgledati stare modele automobila, vlakova, aviona, podmornica, svemirskih letjelica, pogledati mali pomorski muzej, muzej starih električnih aparata, uživati u malom zabavnom parku u sklopu muzeja i pogledati 3D projekciju filma Antarktis u IMAX Dome-u. Srijedu su učenici proveli na nastavi, a poslije podne organizirano je sportsko druženje. I dečki i cure spremno su zaigrali nogomet na travnatom igralištu u sklopu gimnazije, a nakon toga druženje je nastavljeno u dvorani gdje su učenici zaigrali igru sličnu igri graničara. Nezaobilazni dio programa je uvijek i Neustadt an der Weinstrasse i dvorac Hambach, koji se nalazi na brežuljku iznad grada, poznat i kao kolijevka Njemačke demokracije. Godine1832. na tom je mjestu demonstriralo 30 000 ljudi iz Njemačke, Francuske i Poljske tražeći nacionalno ujedinjenje Njemačke i slobodu mišljenja i novina, kao i ravnopravnost žena. Učenici su razgledali i interaktivni muzej u dvorcu. Nakon toga prošetali smo Neustadtom, središtem Njemačke vinske ceste i glavnim gradom regije Pfalz te uživali u njegovim starim uskim uličicama i kućama građenim tehnikom greda i kamena, tzv. Fachwerkhäuser. Posljednjeg dana našeg boravka u Hasslochu posjetili smo Edenkoben, gradić koji se nalazi na samoj vinskoj cesti pokrajine Rheinland Pfalz. Pješačili smo oko sat vremena cestom koja prolazi kroz vinograde sve do vile Ludwigshöhe, ljetne rezidencije kralja Ludwiga I. Žičarom smo se popeli na vidikovac Rietburg s kojeg se pruža predivan pogled na čitavu pokrajinu Pfalz. U mjestu Maikammer posjetili smo vinariju u vlasništvu obitelji Faubel. Vlasnik vinarije nas je proveo kroz pogon za točenje, pakiranje i etiketiranje vina, te kroz podrume gdje se skladišti i čuva vino, a nakon toga imali smo priliku i probati njihov sok od grožđa.
Naravno, svakog su radnog dana učenici prvih nekoliko sati proveli na nastavi slušajući razne predmete (matematika, geografija, engleski, njemački, biologija, francuski…). Na kraju svi smo se složili u jednom – bila je ovo još jedna razmjena u nizu s koje se vraćamo umorni zbog zahtjevnog i bogatog programa, ali prepuni dojmova i bogatiji za nova znanja, iskustva i prijateljstva.