RAZMJENA 2016./2017.

U razdoblju od 2.do 8. listopada 2016. naši su učenici po deveti put bili domaćini gimnazijalcima iz njemačkog mjesta Hasslocha (pokrajina Rheinland Pfalz). U projektu je sudjelovalo 16 učenika 2. i 3. Razreda matične škole i područnog odjela u Cresu:  Jan Tomich, Ervin Šeperović , Petar Lozančić, Valeria  Pervan, Ariana Mužić,  Maja Dragović, Nikolina Stupičić , Emma Opačak, Matea Zec, Vanessa Klimczak,  Lara Mužić, Darjan Utmar, Klara Kučić, Luka Damijanjević, Dino Salković i Mateo Zovko. Voditeljice su bile profesorice Daniela Mužić, Laura Ranac i Sonja Pokupec Salković.

Naši gosti došli su u nedjelju u poslijepodnevnim satima. Taj dan bio je namijenjen upoznavanju s obiteljima domaćina, a većina ga je iskoristila za kratku šetnju gradom, uvalom Čikat i Sunčanom uvalom.

U ponedjeljak je organiziran cjelodnevni izlet autobusom u Osor, Lubenice i Cres. U Osoru smo posjetili Osorski muzej gdje nam je gđa. Marijana Dlačić  rekla nešto o povijesti Osora i njegovoj važnosti za povijest Cresa i Lošinja, nakon toga razgledali smo arheološku zbirku na katu muzeja, Osorsku katedralu i prošetali mjestom. U Lubenicama nas je dočekala bura, ali to nas nije omelo da uživamo u pogledu na Kvarnerski zaljev i dugu koja se netom prije pojavila na nebu iznad Cresa. Posjetili smo i izložbu Creske vune u prostorijama nekadašnje Osnovne škole. U Cresu nas je dočekalo sunce pa smo prošetali i razgledali uži centar grada, a nakon toga bilo je vrijeme za okrjepu i ručak. Cresani i njihovi gosti su u kasnim poslijepodnevnim satima u udruzi „Ruta“ sudjelovali u radionici filcanja vune i izrade predmeta od vune.

U utorak smo katamaranom otputovali u Rijeku gdje smo najprije posjetili Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja uz organizirano vođenje na engleskom jeziku, a nakon toga uživali u šetnji Korzom.

U srijedu je u planu bio izlet brodom „Devin“ na otok Ilovik  gdje smo pješačili do poznate pješčane uvale i plaže Pržine, a neki su se unatoč oblačnom i prohladnom vremenu i okupali. Nakon ručka koji nam je organiziran na brodu prošetali smo i razgledali samo mjesto.

U četvrtak ujutro učenici su bili na nastavi, a u popodnevnim satima posjetili smo Muzej Apoksiomena uz organizirano vođenje na engleskom jeziku i Lošinjski muzej kojim nas je provela gđa. Branka Reljac Prusina.

Petak je također bio radni dan. Nakon nastave posjetili smo Miomirisni vrt gdje nas je gđa. Sandra Nikolich upoznala s ljekovitim biljkama koje rastu na našem otoku i počastila Lošinjskim čajem. Gosti su obišli i maslinu koja je posađena 2008. godine prilikom bratimljenja naših dviju škola. Nakon toga slijedila je šetnja uz more do Velog Lošinja gdje su učenici imali prilike posjetiti Galerijsko-muzejski prostor ‘Kula’, razgledati stalni postav i uživati u panorami s vidikovca na vrhu Kule, prošetati mjestom i prisustvovati predavanju gđe. Mateje Zekan na engleskom jeziku o zaštiti dupina u Jadranskom moru u prostoru udruge Plavi svijet. Učenici u Cresu također su u jutarnjim satima bili na nastavi, a popodne su posjetili Creski muzej i sudjelovali u sportskim aktivnostima svojih domaćina.

U subotu je ujutro nakon tjedan dana zajedničkog druženja uslijedio i neizbježan rastanak, ali i napeto iščekivanje travnja/ svibnja 2017. i odlaska u Njemačku, u Hassloch, kada je na redu realizacija drugog dijela našeg projekta.

Drugi dio projekta realiziran je od 29.travnja do 6.svibnja 2017. Na put smo krenuli u subotu u ranim jutarnjim satima i uz usputna stajanja u Hassloch smo stigli u 21:00.

Učenici su nedjelju proveli sa svojim obiteljima, a profesorice su posjetile francuski gradić Wissembourgh uz samu njemačko-francusku granicu, tridesetak kilometara udaljen od Hasslocha.

Neradni dan (Praznik rada) iskoristili smo za posjet zabavnom parku u blizini Hasslocha, Holiday Parku. Kiša koja je padala nije nam dopustila da u potpunosti uživamo u vožnjama na raznim spravama, ali zabave svejedno nije manjkalo.

Idući dan smo nakon prva dva sata nastave vlakom krenuli u obližnji grad Speyer. Tamo smo posjetili romaničku katedralu iz 11. stoljeća koja je uvrštena na listu UNESCO-vih zaštićenih kulturnih spomenika, kriptu u sklopu katedrale u kojoj se nalaze grobovi nekih njemačkih careva i kraljeva, stari dio grada sa svojim Starim vratima i starim živopisnim uskim uličicama. U poslije podnevnim satima posjetili smo Tehnički muzej u Speyeru gdje smo najprije pogledali 3D projekciju filma Antarktis u IMAX Dome-u, a zatim razgledali stare modele automobila, vlakova, aviona, podmornica, svemirskih letjelica i uživali u malom zabavnom parku u sklopu muzeja. Nakon toga bilo je još dva sata slobodnog vremena za kraću šetnju i kupovinu.

U srijedu je slijedio nezaobilazan izlet u Heidelberg, gdje smo se uspinjačom popeli do dvorca i u sklopu dvorca posjetili Apothekenmuseum – muzej ljekarni. Nakon toga prošetali smo se vrtom dvorca odakle se pruža prekrasan pogled na cijeli grad, a posebno na njegov stari dio i na rijeku Neckar koja protječe kroz grad. Uspinjačom smo se opet spustili u stari grad, prošetali do starog mosta (Alte Brücke) na rijeci Neckar s kojeg se pruža prekrasan pogled na dvorac i razgledali mnoštvo slikovitih dućana i kafića smještenih u pješačkoj zoni.

Nakon prva dva sata nastave u četvrtak otišli smo vlakom do Edenkobena, gradića koji se nalazi na samoj vinskoj cesti pokrajine Rheinland Pfalz. Pješačili smo oko sat vremena cestom koja prolazi kroz vinograde sve do vile Ludwigshöhe, ljetne rezidencije kralja Ludwiga I., gdje smo uz vodiča razgledali unutrašnjost vile, a nakon toga žičarom smo se popeli na vidikovac Rietburg s kojeg se pruža predivan pogled na čitavu pokrajinu Pfalz. Zatim je slijedilo pješačenje nazad kroz vinograde sve do željezničke postaje u Edenkobenu.

U petak je na redu bila opet nastava, a onda je slijedio još jedan zanimljiv izlet vlakom do Neustadta an der Weinstrasse i autobusom do dvorca Hambach, kolijevke Njemačke demokracije, koji se nalazi na brežuljku iznad grada. Učenici su razgledali interaktivni muzej u dvorcu, a nakon toga kratko prošetali Neustadtom, središtem Njemačke vinske ceste, i vratili se u Hassloch budući da je u školi bilo organizirano sportsko poslijepodne. Učenici su igrali graničara i nogomet  u njihovoj sportskoj dvorani.  Kasno poslijepodne i navečer u dvorištu i školskoj kantini naši su domaćini organizirali oproštajni roštilj.

Iz Hasslocha smo krenuli u subotu u 8:00 i uz usputna stajanja stigli smo kućama stigli oko ponoći, a Cresani sat vremena ranije.