Europski dan jezika

Na inicijativu Vijeća Europe, Europski dan jezika obilježava se 26. rujna, još od 2001. – u suradnji sa Europskom komisijom.

Obilježavanje Europskog dana jezika 2022. je pod motom: VREDNOVANJE SVIH JEZIKA U EUROPI, s nastojanjem isticanja važnosti i vrijednosti svih jezika, kako velikih tako i onih s malim brojem govornika.

Učenje novog jezika nije samo proširivanje vokabulara i uvježbavanje gramatičkih pravila, on je razvoj globalnog svjetonazora i uvažavanje svijeta kako ga vidi netko drugi.

Kao i svake godine učenicima je podijeljen promotivni materijal; posteri, naljepnice, narukvice i olovke pod pokroviteljstvom Europske komisije i Europskog centra za moderne jezike. Njihova web stranica EDL nudi uoči obilježavanja Europskog dana jezika pregršt materijala koji su učenicima uvijek zanimljivi.

Ovako su učenici naše škole obilježili Europski dan jezika.

Učenici 1.g, 1.u, 2.u razreda odigrali su kvizove o poznavanju stranih jezika i različitih kultura. S osobitim naglaskom na kuhinju i recepte na stranim jezicima i prepoznavanju govornih područja.

Učenici 1.h razreda, čija se većina po prvi put susreće s talijanskim jezikom, krenuli su na zamišljeno putovanje Italijom. Pri biranju neke destinacije svaki putnik prvo istražuje mjesto koje želi posjetiti pa su učenici istraživali Italiju vođenim pitanjima.  

Istraživali su:

– po čemu je poznata Italija

– koje jezike govore njeni stanovnici

– poznate talijanske ličnosti

– kulturne atrakcije vrijedne posjeta

– poznata talijanska jela

– izraze na talijanskom potrebne za snalaženje pri prvom posjetu toj zemlji

– zadane gradove i kasnije ih upisivali na zemljopisnoj karti. 

Učenici su potražili odgovore na pitanja o Italiji i zatim ih bilježili na plakatu na kojem je otisnuta zemljopisna karta. Plakat potražite među slikama.

Učenici 3.h razreda snimili su humorističan video kojeg možete pogledati u nastavku.

. Video prikazuje govornika engleskog jezika, talijanskog jezika i jednog izvornog govornika talijanskog jezika koji komunicira gestikulacijom. Posebno je važno naglasiti da su u stvaranju ovog videa sudjelovali svi učenici 3.h razreda, neki glumom, neki najavom videa, a neki su montirali video.

Učenicima 4.h razreda snimili su kratak video o jezikolomcima na njemačkom, engleskom i talijanskom jeziku. Video uradak možete pogledati ovdje. 

Barbara Šurlina Bilić (talijanski jezik)

Učenici 2.h i 3.nb razreda obilježili su na satovima engleskog jezika Europski dan jezika. Nakon što su pročitali i saznali 20 novih činjenica o jezicima s plakata koji je objavljen na službenoj web stranici za obilježavanje Europskog dana jezika odigrali su nekoliko prigodnih kvizova. Tako su se okušali u kvizu Koji je ovo jezik? gdje su na temelju zvučnog zapisa razgovora dvoje ljudi trebali prepoznati o kojem je jeziku riječ.  Odigrali su i kviz A gdje sam ja? gdje su na temelju fotografija s pojedinim natpisima prepoznavali o kojoj se državi radi, a na kraju je na redu bio i jezični kviz pomoću kojeg su saznali i naučili puno novih podataka i činjenica o jezicima u Europi i svijetu. Svi učenici koji su sudjelovali dobili su i prigodni promotivni materijal.

Daniela Mužić (engleski i njemački jezik)

Podijeljeni u dva tima, učenici 4. h razreda igrali su interaktivnu igru Geoguessr. Riječ je o interaktivnoj igri koja igrača odvodi na različita mjesta diljem svijeta. Prema okruženju i/ili indikacijama koje igrač nalazi mora prepoznati lokaciju. Pri otkivanju lokacije važnu ulogu imaju i jezici jer prepoznavanjem slova, znakova i jezika na reklamama igrač može otkriti u kojoj se zemlji, gradu ili području nalazi. Igrač isto tako mora na zemljopisnoj karti označiti gdje se nalazi zadani lokalitet, što je igrač točniji time osvaja veći broj bodova.
Tatjana Kričković (njemački jezik)