Posjet Rijeci psihologije

U provedbi ovog izleta sudjelovalo je 29 učenika – 2.g, 2.g-Cres, 3.g, 3.g-Cres i 2.htt razreda, pod vodstvom 2 profesorice – Elene Busanić i Sandre Jureković.

Stručni izlet u Rijeku započeo je s polaskom autobusa u 8.15 iz Velog Lošinja, sa zaustavljanjem u Malom Lošinju i Cresu.

Odmah po dolasku u Rijeku u 11.30 sati posjetili smo Muzej djetinjstva gdje su eksponati dječje igračke različite starosti kojima su pridodane priče o vlasniku, porijeklu i značenju tih igračaka za vlasnika- donatora, te Muzej računala koji prati evoluciju računala kroz izložene primjerke brojnih računala i srodnih uređaja.

Nakon posjete muzejima, u 12.30 uputili smo se prema Sveučilišnom kampusu gdje smo posjetili Odsjek za psihologiju pri Filozofskom fakultetu radi predstavljanja rada laboratorija za eksperimentalnu psihologiju. Učenicima je teorijski i praktično prezentiran rad laboratorija, a neki učenici su i sami isprobali ulogu ispitanika u istraživanju fizioloških reakcija pri emocijama i ostalim psihičkim procesima.

Uslijedilo je slobodno vrijeme predviđeno za ručak i posjet humanitarnom štandu gdje su se prodavali suveniri Rijeke psihologije čiji je prihod namijenjen Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka.

U 18 sati smo se podijelili u dvije grupe i sudjelovali na dva predavanja čije sažetke iznosimo u nastavku:

Barbara Kalebić Maglica: Kako dobri ljudi postaju zli?

Znamo li kako grupa utječe na pojedinca i oblikuje njegovo ponašanje, misli i osjećaje? Kroz primjere i prikaze rezultata različitih istraživanja doznali smo odgovor na postavljeno pitanje. Govorilo se o nekim najvažnijim teorijama i istraživanjima u socijalnoj psihologiji vezanim za poslušnost autoritetu, konformizam i anonimnost. Iako su prva istraživanja navedenih konstrukata provedena davnih 50-tih godina prošlog stoljeća, ove su teme aktualne i danas u našem svakodnevnom životu.

Vesna Stipčić-Sladović: Zašto nam je u životu toliko važna `lijepa riječ`?

Riječi imaju veliku moć, mogu biti streljivo ili “melem  za dušu” . Bude čuvstva, potiču na akciju. Jesmo li uvijek svjesni njihovog djelovanja?

Radionica na ovu temu bavila se važnosti socijalne podrške i dobrote u privatnom životu, u školi, u zdravstvu… Učenici su kroz zadatke za rad na sebi promislili o značenju ove važne teme u svakodnevnom životu.

 

Učenici su u velikoj mjeri izjavili zadovoljstvo izletom. Možemo reći da su ciljevi stručnog izleta ispunjeni – učenici su sudjelovali na predavanjima teorijske psihologije, radionici primijenjene psihologije, demonstriran im jer rad psihologijskog laboratorija, potaknuti na humanitarnu aktivnost, a posjetili su i dva muzeja.

 

Ostvareni ciljevi stručnog izleta:

  •  upoznavanje učenika s teorijskim aspektom i primijenjenom, praktičnom „upotrebom“ psihologije
  • popularizacija i neposredno upoznavanje s psihologijom kao znanosti
  • neposredan uvid u laboratorij u kojem se provode psihologijska istraživanja o kojima se konstanto uči u nastavi psihologije
  • poticanje učenika na humanitarno djelovanje
  • druženje s vršnjacima iz Gimnazije A.Mohorovičića